Gdy mówimy o wdrożeniu systemu sprzedaży w sklepie, najczęściej mamy na myśli urządzenia fiskalne, komputery, terminale płatnicze, wagi, czytniki oraz oprogramowanie handlowe lub handlowo-magazynowe. Na tym jednak nie kończy się liczba dostępnych rozwiązań technologicznych. Właściciele wielu placówek handlowych decydują się również na wdrożenie weryfikatorów cen. Pytanie jednak, jak wybrać takie urządzenie? I czy może ono zaoferować coś więcej, poza sprawdzeniem kosztów zakupu produktu? Dziś zapraszamy do przeczytania naszego krótkiego poradnika.
Weryfikator cen to urządzenia auto id. Jak odczytuje kody?
Sprawdzarka cen odczytuje kody kreskowe za pomocą wbudowanego modułu skanującego. Warto jednak pamiętać, że dostępne modele mogą oferować różną funkcjonalność. Na rynku znajdziemy urządzenie odczytujące wyłącznie kody 1D i weryfikatory, które identyfikują zarówno symbole 1D, jak i 2D. Trzeba mieć to na uwadze przy wyborze konkretnego modelu. Ponadto, istotne są „powierzchnie”, z których sprawdzarka cen będzie odczytywała kody kreskowe. Bardziej zaawansowane technicznie modele pozyskują dane nie tylko z opakowań produktów lub dokumentów (wydrukowane), ale także symbole wyświetlane na ekranach LCD, czyli np. na smartfonach. Większa wszechstronność przekłada się oczywiście na dodatkowe zastosowania takiej technologii sprzedaży.
Funkcje multimedialne i modele z panelami dotykowymi
Produkowane współcześnie weryfikatory nie ograniczają się wyłącznie do wyświetlania informacji o cenie produktu. Nowoczesne sprawdzarki oferują też prezentowanie dodatkowych danych na temat produktów. Chodzi tutaj w szczególności o urządzenia z obszernymi ekranami LCD. Nierzadko są to też panele dotykowe, w przypadku których obsługa przypomina korzystanie ze smartfona lub tabletu. I właśnie weryfikatory z takimi ekranami zapewniają dostęp do multimedialnej funkcjonalności. Można je wykorzystać np. do wyświetlania przyciągających wzrok treści reklamowych, komunikatów z systemu lojalnościowego, przygotowanych wcześniej ofert dla klientów albo po prostu do zaprezentowania katalogu z oferowanymi produktami. Innymi słowy, takie weryfikatory cen są równocześnie zaawansowanymi technicznie asystentami klientów. Ich obecność w sklepie pomaga więc w zbudowaniu długofalowych, pozytywnych relacji z nabywcami.
Sprawdzarka w sklepowym systemie sprzedaży – co ma znaczenie?
Sprawdzarka cen pokaże pełnię swoich możliwości dopiero wtedy, gdy zostanie „zintegrowana” z resztą systemu sprzedaży. Dlatego tak ważną cechą weryfikatora jest współpraca z innymi urządzeniami elektronicznymi w siedzibie przedsiębiorstwa. A na rynku znajdziemy modele sprawdzarek, które oferują zarówno komunikację przewodową, jak i bezprzewodową. Niektóre weryfikatory zapewnią nawet obydwa sposoby łączności z firmowym systemem sprzedaży, czyli np. wybór interfejsu Ethernet (praca w sieci LAN) lub Wi-Fi. Zasada jest tutaj prosta – im więcej dostępnych standardów komunikacyjnych, tym lepiej. Wówczas bowiem sprawdzarka zagwarantuje elastyczne wdrożenie w rozwiązaniu systemowym.
Opcje montażowe i jakość wykonania
Przy poszukiwaniu sprawdzarki cen dla sklepu warto też zwrócić uwagę na opcje montażowe konkretnego urządzenia. Powinniśmy wtedy uwzględnić m.in. to, gdzie będziemy chcieli przymocować zamówiony weryfikator: na ścianie, półce, regale czy może na słupie? Ponadto, każdego dnia sprawdzarka cen będzie używana przez wielu klientów. W związku z tym, wdrożone urządzenie powinno się cechować wysoką jakością wykonania i po prostu dużą wytrzymałością.
Choć uważam, że to urządzenia nie do każdego miejsca pracy (w sensie: nie każde go potrzebuje), to jednak ciekawie było dowiedzieć się nieco więcej o ich funkcjach i możliwościach 🙂 pozdrawiam!